کد خبر: ۴۷۴۰۵
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز ۲هزارو۱۷۷واحد رشد کرد و به ۲میلیون‌و۲۲هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۲۶۷۹واحد افزایش در محدوده ۷۰۶هزار واحد قرار گرفت.

در مبادلات دیروز به‌موازات رشد شاخص کل بورس، ارزش معاملات خرد نیز با ۴.۷درصد افزایش نسبت به روز سه‌شنبه به ۳هزارو۷۰۸میلیارد تومان رسید.

این به‌معنای آن است که در مبادلات روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد ۱۶۶میلیارد تومان افزایش یافته است. دیروز همچنین ۱۶۵میلیارد تومان نقدینگی تازه از سوی سهامداران خرد وارد بازار سهام شد و حجم تقاضا برای خرید سهام ۹درصد افزایش یافت.

با وجود رشد تقاضا برای خریدسهام روز چهارشنبه فشار فروش سهام نیز ازسوی برخی سهامداران حقیقی افزایش یافته بود و همین عامل به مانعی برای رشد پرشتاب شاخص بورس تبدیل شد و درنهایت شاخص با رشد اندک ۰.۱۱درصدی به‌کار خود پایان داد.

این رویه‌ای است که در طول چند هفته گذشته به‌طور مداوم ادامه یافته و حجم عرضه و تقاضا برای خرید سهام به‌گونه‌ای بوده که مانع رشد یا نزول‌های پرشتاب شاخص شده است.

این به‌دلیل این است که سهامداران به‌دلیل افزایش ریسک‌های موجود در بازار نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس تردید دارند و این تردیدها به مانعی برای رشدهای پرشتاب شاخص بورس تبدیل شده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها